استقلال نوين
مطالب ورزشي علي الخصوص فوتبالي

در اين جشن بازيکنان تازه‌وارد با پيراهن‌هاي جديد خود به هواداران معرفي شدند که جهانبخش نيز عضوي از آن‌ها بود، عضوي که حالا پيراهن شماره‌ي 16 را برتن مي‌کند.


 شب گذشته فصل جديدي در فوتبال ايران آغاز شد، فصلي که قرار است در قاره‌ي سبز دنبال شود و ثمره‌ي آن با پيراهن تيم ملي ايران در عرصه‌هاي بين المللي درخشش پيدا کند. بي‌ترديد ديگر اهالي فوتبال از پيوستن عليرضا جهانبخش به تيم ان.اي.سي در پنجره‌ي نقل و انتقالات پيش فصل خبر دارند و مي‌دانند که اين پديده‌ي جوان که سال جاري را با درخشش در قالب تيم ملي اميد و تورنمنت چهارجانبه‌ي قطر آغاز کرده است، بايد از اين پس در ليگ برتر هلند توپ بزند و در کنار سردار آزمون، ديگر جوان خوش‌آتيه‌ي حاضر در تيم روبين کازان روسيه، موج جديدي از لژيونرها را در فوتبال ايران رقم بزنند.

جهانبخش و آزمون دو ستاره‌ي 19 ساله‌اي هستند که پس از مسعود شجاعي و جواد نکونام قدم به فوتبال اروپا مي‌گذارند. بدون ترديد هيچ‌گاه نبايد امثال اشکان دژاگه، رضا قوچان‌نژاد، دانيال داوري و ... را در زمره‌ي لژيونرها قرار دارد.

عليرضا جهانبخش، کاپيتان تيم ملي جوانان در ليگ دوازدهم يک پديده بود و توانست بسياري را به آينده اميدوار کند، هرچند او هيچ‌گاه نتوانست به مانند بسياري از ستارگان بزرگ جهان از جمله نيمار پس از لقب گرفتن عنواني مشابه پديده‌ي ليگ داخلي و ترنسفر شدن به يکي از ليگ‌هاي معتبر اروپائي، به تيم ملي کشورش راه يابد.

هافبک جوان و خوش‌آتيه‌ي ان‌.اي‌سي که به واقع محصول باشگاه داماش گيلان است، شب گذشته براي نخستين‌بار برابر تيمي به ميدان رفت که تا همين سال پيش چشم بسياري از اهالي فوتبال در ايران را به خود و نتايجش دوخته بود، چون دو ستاره‌ي ملي‌پوش ما يعني جواد نکونام و مسعود شجاعي در اين تيم شاغل بودند. گويا ديشب شب تحويل پست بود، پست حمل لژيونر ايراني در ترکيب يک تيم اروپائي!

شب گذشته در دهکده‌ي کوچک اما مورد علاقه‌ي کاپيتان تيم ملي اميد، جشني برپا بود، جشني به مناسبت بازسازي استاديوم گوفراشتاديون که استاديوم اختصاصي باشگاه ان.اي.سي است. در اين جشن بازيکنان تازه‌وارد با پيراهن‌هاي جديد خود به هواداران معرفي شدند که جهانبخش نيز عضوي از آن‌ها بود، عضوي که حالا پيراهن شماره‌ي 16 را برتن مي‌کند. اين شب جدا از اين جشن، براي عليرضا شب فراموش نشدني بود، شبي براي درود به قاره‌ي سبز، شبي براي لبيک گفتن به نداي موفقيت آن‌هم در اوج جواني ! اين 14 دقيقه حضور در ميدان شايد هيچ‌گاه از خاطر جهانبخش پاک نشود، 14 دقيقه‌اي که مثل هميشه طعم و ماندگاري اولين‌ها را داشت.

نيم‌نگاهي مصمم دارد، شايد با انگشتانش موفقيتي را نشان مي‌دهد که در آستانه‌ي آن قرار دارد. او نيمي از راه را آمده است، مانند بزرگاني همچون مهدي مهدوي‌کيا، علي دائي، وحيد هاشميان، آندرانيک تيموريان و جواد نکونام توانسته است بر اساس شايستگي‌ها و پتانسيل‌هاي خود به اروپا راه‌ يابد، اما نيمي از راه مانده است، نيمي از راه به نام ثبات در مسير موفقيت. اميدواريم که او روي خطي صاف و بدون پستي و بلندي با شيبي مثبت حرکت کند، رهرو باشد، آهسته و پيوسته به سمت موفقيت خيز بردارد و با بلند پروازي آينده‌ي روشن خود را تباه نکند. جهانبخش به لحاظ شرايط سني فوق العاه‌اي که دارد مي‌تواند تجربه‌ي اسطوره‌هاي فوق الذکر را بارها و بارها مرور کند تا در چند سال آينده از او به عنوان يک ستاره‌ در قد و قامت علي کريمي و مهدي مهدوي‌کيا ياد کنيم.

رومن آبراموويچ با اهداي ساعتي 400 هزار يورويي به ژوزه مورينيو شايعه بازگشت اين مربي پرتغالي به استمفوردبريج را قوت بخشيد.


اين روزها شايعه بازگشت ژوزه مورينيو به ليگ برتر تيتر اصلي روزنامه هاي انگليسي است و اين مربي پرتغالي هم بارها اعلام کرده مقصد بعدي او مربيگري در انگليس است. بازگشت به چلسي و جانشيني سرالکس فرگوسن در منچستريونايتد مقصدهاي احتمالي مورينيو در انگليس هستند اما به نظر مي رسد چلسي نخستين گام را براي بازگرداندن آقاي خاص به استمفوردبريج برداشته است.

به گفته برنامه تلويزيوني اسپانيايي پونتو پلوتا، رومن آبراموويچ مالک باشگاه چلسي اخيرا ساعتي با ارزش تقريبي 400 هزار يورو به مورينيو اهدا کرده است. اين برنامه تلويزيوني همچنين اعلام کرد بازيکنان با سابقه چلسي از مذاکره باشگاه با مورينيو آگاه هستند و تقريبا اطمينان دارند مورينيو در پايان فصل جاي رافا بنيتس سرمربي موقت اين تيم را خواهد گرفت.

مورينيو گزينه محبوب هواداران چلسي است که اين روزها به شدت از حضور رافا بنيتس روي نيمکت تيمشان ناراضي هستند. مورينيو در دوران حضور خود در چلسي 6 عنوان قهرماني با آبي ها کسب کرد.

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات

آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان استقلال نوين رشت و آدرس esteghlal-novin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان